05 okt

FNV voor behoud van dividendbelasting

FNV: Nu is ook het laatste bedachte argument vervallen

FNV voorzitter Han Busker: ‘Nu Unilever besloten heeft het hoofdkantoor niet naar Nederland te verhuizen, is ook het laatste door het kabinet bedachte argument voor het afschaffen van de dividendbelasting vervallen. Het wordt tijd dat Rutte dit voornemen zo snel mogelijk van tafel haalt en zijn kabinet aan het werk zet, zodat dit geld bij de Nederlanders terecht komt en niet bij de buitenlandse aandeelhouders.’

10 november
Zaterdag 10 november organiseert de FNV een grote manifestatie op de Dam in Amsterdam voor het behoud van de dividendbelasting. Busker: ‘Als iedereen in Nederland via belastingen bijdraagt aan ons land, is het te bizar voor woorden dat dit niet geldt voor multinationals en hun aandeelhouders. Daarom roepen we alle organisatie en mensen op die dit ook vinden om op 10 november naar Amsterdam te komen.’

Geen enkel verkiezingsprogramma
Busker: ‘Op dit moment stromen de handtekeningen al binnen via petitielijsten en op www.stopafschaffendividendbelasting.nl. Nederland wil deze maatregel niet. Het stond in geen enkel verkiezingsprogramma en niemand heeft hier dus voor gestemd