14 jan

Kom naar de DAGV bijeenkomst!

Het CVB en het LO hebben een principeakkoord bereikt over de besteding van de decentrale arbeidsvoorwaardengelden (DAVG). Het LO is de lokale afvaardiging van de 4 vakbonden binnen de Radboud Universiteit . Om het akkoord te bekrachtigen leggen de 4 vakbonden dit voor aan hun vakbondsleden. Jij als FNV lid bent hierbij uitgenodigd.

Wat zijn decentrale arbeidsvoorwaardengelden?

Dit is een percentage van de totale loonsom door het ministerie vastgesteld wat ten goede moet komen aan arbeidsvoorwaarden die niet centraal in de cao zijn afgesproken, maar wel ten goede moeten komen aan de medewerkers.

Voor de bestedingsdoelen van het vorige akkoord was rond €1.700.000 beschikbaar. Wil je weten waaraan dat besteed is: kijk hier: https://www.radboudnet.nl/personeel/dienstverband/arbeidsvoorwaarden/vm/arbeidsvoorwaarden/decentrale-arbeidsvoorwaardengelden/

De afgelopen periode is er een nieuw principeakkoord overeengekomen voor de periode 2019-2024.

Dit akkoord is natuurlijk nog onder embargo totdat de vakbondsleden hun fiat gegeven hebben. Je kunt het opvragen bij Elizabeth van Wensveen: vakbondsfunctionarisfnv@ru.nl.

Kom naar de bijeenkomst!

Kom op 22 januari van 11u-12u naar Erasmusgebouw E 2.05.

Sprekers oa. : Hans Elvers LO lid namens de FNV, Nico Doppen, DPO

Ik hoop je te zien de 22e januari!

Hartelijke groet
namens het bestuur van de bedrijfsledengroep (BLG)

Hans Elvers, voorzitter BLG FNV RU
Elizabeth van Wensveen, vakbondsfunctionaris van de FNV binnen de RU.