21 nov

Pensioenoverleg geklapt. Doe mee met de actie op 24 november!

Gisteravond laat is gebleken dat het kabinet niet over de brug komt voor een goed pensioen. De onderhandelingen zijn geklapt. Het persbericht van de FNV vind je hier.

Op elk van de eisen bleek het kabinet niet bereid meer te doen dan vage toezeggingen: commissies, onderzoeken, adviezen… en investeringen alleen op tijdelijke (in plaats van structurele) basis. En dat terwijl de problemen zeer fundamenteel en structureel zijn! Dit is opnieuw een bewijs dat dit kabinet er liever voor kiest om grote bedrijven te spekken dan te investeren in een sociaal Nederland. Wél structureel 4 miljard lastenverlichting, maar géén keuze om de AOW-leeftijd te bevriezen op 66 jaar. Geen oplossing voor ZZP’ers en flexwerkers met slechte pensioenen. Geen oplossing die indexatie veilig stelt. Geen oplossing waardoor eerder stoppen mogelijk wordt voor mensen met zwaar werk.

Daarom doen wij een dringend beroep op jou om de strijd samen met ons op te voeren. Juist nu is het zaak om het kabinet te laten zien dat wij een goed pensioen voor iedereen zullen afdwingen: als het niet lukt aan de onderhandelingstafel, dan in de bedrijven en op straat.

Op zaterdag 24 november om 13:30 uur organiseren we daarom een groot actieberaad om de eerder besproken hoofdlijnen van ons actieplan vast te stellen. Daarbij wijken we natuurlijk niet af van onze eisen:

1. Bevries de AOW-leeftijd op 66 jaar en schrap de boete op eerder stoppen;
  2. Regel indexatie voor elke generatie
  3. Biedt een pensioen voor iedereen, óók flex en ZZP
  4. Verslechteringen zullen wij nooit accepteren

Nú is het moment om van je te laten horen. Dus kom van de bank, stel de weekendboodschappen uit, neem je lunchafspraak gewoon mee, zeg je sport voor één keertje af… wat je ook van plan was, we vragen je om prioriteit te geven aan deze belangrijke bijeenkomst. Voor een goed pensioen!

Meld je hier aan >>

Meld je hier aan >>

HOE, WAT, WAAR
Wat: actieberaad pensioenen
Wanneer: zaterdagmiddag 24 november
Hoe laat: inloop vanaf 12:30, aanvang 13:30 uur
Waar: in het midden van het land (Utrecht of Amsterdam). We kiezen een locatie die goed bereikbaar is met het OV.
Voor wie: voor iedereen die wil vechten voor een goed pensioen, lid of niet!
Kosten: voor FNV leden is een gratis treinkaartje beschikbaar. Je ontvangt een paar dagen voor de actie per email nadere informatie en een NS code waarmee je een gratis treinticket kunt downloaden.Het nieuws is nog heel vers: wij zijn nog volop aan het werk om alles voor te bereiden. We laten je zo snel mogelijk weten wat de definitieve locatie wordt.
HELP MEE
Zo kun jij een goed pensioen dichterbij te brengen
Vannacht is gebleken dat we nog veel zullen moeten knokken voor een goed pensioen. Om dat te laten slagen gaan we onze beweging verbreden. Jij kunt daarbij helpen om  te helpen dat de zaal zaterdag helemaal afgeladen is, door:

• Deze mail door te sturen aan al je collega’s, vrienden en familie. Onze pensioenen staan nu nóg ernstiger op het spel!
  • Deze oproep te delen op sociale media.
  • Je kunt daar dit geanimeerde plaatje voor gebruiken. Lukt het niet, gebruik dan de webversie van deze mail en klik dan op het plaatje >> opslaan als >> GIF afbeelding. Als je het plaatje opslaat zie je hem ook bewegen. Zo te gebruiken voor je Twitter, Facebook en Whatsapp berichten! Vergeet niet het linkje toe te voegen waarmee mensen zich kunnen aanmelden: nl.surveymonkey.com/r/PensioenPlanB

We hopen jou én je collega’s, vrienden en familie zaterdag te zien!

Vriendelijke groet,
Campagneteam pensioen